Bookmark and Share

donderdag 7 augustus 2008

‘Multinationals hebben geen enkel normbesef’

Waarom lees ik nooit dat er in China nu twintig miljoen mensen op een elektrische scooter rondrijden? Waarom lees ik niet dat er in China vanaf 1994 miljarden bomen zijn geplant? Geen mens weet dat de Chinezen de grootste gebruikers zijn van zonnepanelen. Wat wij altijd zien, zijn foto’s van Chinezen met een doekje voor de mond tegen de smog. Hoe vrij is de pers eigenlijk, vraag ik me af als ik hoor dat Rupert Murdoch, eigenaar van 22 tv-stations in de Verenigde Staten, een documentaire over Monsanto laat schrappen omdat hij anders reclame-inkomsten misloopt. Blijkbaar kan in een vrij land als de VS de commercie bepalen wat je niet mag filmen of schrijven. En als je daar toch over bericht, word je meteen in de ‘linkse’ hoek gedumpt. Vanaf dat moment word je permanent gewantrouwd en in de gaten gehouden. Ik vind dat hoogst onbetamelijk.”

Lees verder

Geen opmerkingen: