Bookmark and Share

zaterdag 24 januari 2009

Leefbaar en PVV wil preek Yasin verbieden

De voor zondag geplande speech van de islamitische prediker Khalid Yasin in de Rotterdamse Dar Al-Hijra moskee moet worden verboden.

Leefbaar Rotterdam heeft dat zaterdag verzocht aan burgemeester Ahmed Aboutaleb, zo liet fractievoorzitter Ronald Sörensen weten. Ook de PVV eist een verbod en wil dat de ,,haat-imam'' het land wordt uitgezet, aldus Kamerlid Sietse Fritsma.

Lees verder in De Pers

Nou heb ik helemaal niets met het gedachtegoed van Yasin, maar dit slaat dus alles. De zelfgekroonde keizers van de vrije meningsuiting doen nu gezellig mee met het inperken van diezelfde meningsuiting. Alsof dat ook maar iets bijdraagt aan het inperken van wat voor radicalisering dan ook. Als ik alle dominees die ik in mijn leven heb gehoord, die opriepen tot straffen, hel en verdoemenis voor ongelovigen, het zou willen laten verbieden om te preken, dan kom ik aan niets anders meer toe dan aanklachten indienen. Ik heb wel wat beters te doen, en bovendien vind ik de manier waarop met name de PVV hele bevolkingsgroepen over één kam scheert geen haar beter. Maar goed, het mág, maar dan moet je ook ballen tonen en niet bang zijn voor de uitspraken van figuren als Yasin. Het wordt een ander verhaal als er letterlijk bedreigingen worden geuit. Lijkt er vooralsnog niet op.

(ondertussen zijn het nog steeds voornamelijk landen met een zogenaamde joods-christelijke traditie die andere landen binnenvallen, bezetten en leegroven, ten behoefte van de God van de Markt. Zolang dat voortduurt is elke poging tot het tegengaan van radicalisering simpelweg zinloos. Dweilen met de kraan open.)

Geen opmerkingen: