Bookmark and Share

donderdag 22 januari 2009

Gerard Spong, doe het niet!

De manier om Geert Wilders aan extra stemmen te helpen? Hier .En op Zaplog mijn comments, die ik hieronder, voorzien van verduidelijkende linkjes, nogmaals plaats om mijn stellingname duidelijk te maken.

Dit is gewoon net zo niet ok als die hele intifada-rel. Beter wordt Wilders gewoon ondervraagd wegens mogelijke hand-en spandiensten aan een terroristische club in Tel Aviv, die onlangs nog een aanslag met 1300 doden heeft gepleegd. Maar da's wat anders dan dit.

Het punt is dat zo'n uitspraak nogal verstrekkende gevolgen kan hebben. Op deze manier wordt het straks ook een stuk makkelijker om Finkelstein aan te klagen in Nederland.

Het punt is dat we in een wereld leven waarin religieuze en etnische verschillen uitgebuit worden om een oorlogs/beveiligings/wederopbouw-machine draaiende te houden. Dáár zit, althans volgens mij, en heel kort door de bocht uitgedrukt, het echte probleem.

Het is trouwens wel zo dat ik in eerste instantie, toen Spong zich aanbood om haatzaaier Wilders aan te klagen, ik het nog een aardig idee vond, juist omdat roeptoeterend rechts Nederland lynchpartijen wenste van linkse kerkgangers, aluhoedjes en "haatbaarden."

Soort koekie van eigen deeg, dacht ik wellicht. Maar als je er langer over nadenkt, dat ook een of andere maffe cartoonist van zijn bed werd gelicht, dan vind ik dit toch behoorlijk enge taferelen.

Ik zou Gerard Spong bijvoorbeeld wel willen horen over wat hij van Intifada-gate vindt.

Los daarvan vind ik dat Wilders de indruk wekt radicalisme aan 'beide' zijden moedwillig te promoten, door zijn stellingnames, omdat hij weet op welke knopjes hij moet drukken om een angstsfeer in stand te houden, ogenschijnlijk zonder enig realiteitsbesef. In zulke gevallen blijft er doorgaans maar één reden over om zo'n sfeer in stand te houden: er zijn economische belangen mee gemoeid. Dáárom vind ik zijn liefde voor, en diepgaande contacten met intel en politiek in Israël, alsmede zijn wil om Iran te bombarderen extra verdacht.

Het enige wat tegen hem opgewassen is, is gezond verstand, niet meegaan in zijn retoriek, en geen gerechtelijke uitspraak uitlokken die in deze tijd echt onmogelijk als a-politiek uitgelegd kan worden.

Eerlijk gezegd vind ik het gewoon geen goede zet van die mensen om dit te doen. Maar wel begrijpelijk, vooral vanuit emotioneel oogpunt.

Helaas leidt het, in mijn ogen, veel te veel af van belangrijker zaken. Irak, Afghanistan, Palestina, privacy, de achterliggende economie, en alle regeringsbeslissingen en Kamer-beslissingen die er een rol in hebben gespeeld. Want dat zijn allemaal zaken die baat hebben van de sfeer die Wilders in stand helpt te houden.

Mensen in Nederland vinden het in meerderheid nog altijd minder schokkend als er een grote hoeveelheid Afghanen, Iraki's en Palestijnen de lucht in vliegen dan wanneer er in NY twee torens met mensen instorten, of er hier een politicus en een filmmaker worden vermoord. Dat heeft m.i. alles te maken met de crisis-aanpak van Wilders. En natuurlijk niet alleen van hem.

Maar hij speelt daardoor een perfect één tweetje met beleidsmakers die weer een nieuwe verlenging van de wederopbouw in Afghanistan wensen, of die weigeren Israël te veroordelen. Al schijnt hij liever Afghanistan-veteranen in onze binnensteden te willen inzetten, sinds Gouda. (en hee, waarom zouden we dat, liberaal als we zijn, niet uitbesteden aan een geschikte marktpartij. Tevens een mooie overheidsinvestering in de strijd tegen de kredietcrisis ;) )

Mijn punt is dat Wilders een klein, maar essentiel opiniebepalend radertje is in een groter geheel, ter meerdere eer en glorie van de Nederlandse deelname internationale war on whatever we kunnen bedenken om de machine draaiende te houden.

En op een relatief nog kleiner puntje rond Wilders concentreert het nieuws zich nu, dankzij deze aanklacht. Vind ik geen goede zaak. En dat zouden zijn criticasters, betrokken bij deze aanklacht, zich moeten realiseren, naar mijn bescheiden mening.

3 opmerkingen:

Dutch Revolution zei

Sorry, USpace, for all I'm concerned is that Wilders is nothing more than a puppet, a useful idiot with no other goal than to spread propaganda to drive formerly moderately thinking people to extremism, in order to justify the agenda of those who support the clash of civilizations.

I'v been working with muslims for a great deal of my life, and no one ever, ever tried to convert me to islam, and not one of them supports Taliban-like ideologies.

Captain USpace zei

.
Johnito, I know many nice Muslims too, and they have also never tried to convert me. Which is fine with me if they want to try.
Most Muslims are secular or modern Muslims, they don't want Sharia Law either. That's why a lot of them immigrate to Europe and the USA, to get away from Sharia Law in their home countries. Now, more Fundamentalists are moving to Europe. In countries where Muslims rule, so does Sharia, and the real fundamentalists try to push the country even more towards full Sharia. That is the problem.

A Dutchman translated this for me:

De Koran moet niet verboden worden. Mein Kampf is niet een 'heilige boek', maar het mag niet worden verboden, maar je moet kunnen bekritiseren de idioten die mee eens.

Zoals u wellicht vermoedt, Geert Wilders is GEEN racist. Hij is gewoon tegen de out-of-control immigratie en tegen immigranten die niet assimileren, en degenen die beat Gays en verkrachting niet-islamitische vrouwen niet worden afgedekt.
Hij is ook zeer sterk tegen degenen die doden van hun eigen dochters en zusters voor hun 'familie eer'.
.
hier is een absurde gedachte --
Supreme uw God weet
Christus was een pedofiel

en een verkrachten terroristische
het omzetten van slaven door het zwaard
.
Moslims zijn niet een 'ras' toch, ze zijn aanhangers van een religie / ideologie en de Sharia wet.
De meeste moslims zijn zelfs niet-Arabieren, die in de weg, is ook niet een 'Race'.

Die hun plicht is volgens de Koran, het verspreiden van de sharia-wetgeving over de hele aarde. Het kan nemen 100-200 jaar, als ze slagen.

Is dat de aard van de wereld je wilt voor je grote-Grand kinderen groot-Grand kinderen? Een Taliban Planet? Ik wed niet.
Moslims zijn de grootste slachtoffers van de islam. Wilders is niet tegen moslims, hij is tegen het islamitisch fundamentalisme.

Lees de Koran, maar wees voorzichtig, want de Koran verbiedt niet-moslims uit lezen.

Ik vraag me af waarom.

Deze is groot, dit is REAL BIG! Spread the word op de wereld iedereen! De EU Mandarijnen de lijn! Als dit gaat naar de rechter, hoe veel meer van het publiek zal zich bewust worden van deze tirannie?

Alle echte vrijheid begint met de vrijheid van meningsuiting. Als er geen vrijheid van meningsuiting, dan kan er geen echte vrijheid.

De christenen en joden niet oproerbeheersing wanneer iemand maakt plezier van Christus of joden. Mensen moeten leren te beschaafd, en ter verantwoording te roepen wanneer zij niet. Moslims opgenomen.

Geert Wilders is een held verspreiding van de pijnlijke waarheid. Hij moet beschermd worden!
.
hier is een absurde gedachte --
Supreme uw God zegt
Christenen zijn een ras

liefhebbers van het joodse ras
en de vreedzame boeddhistische race

.
absurde gedachte --
God van het heelal wil
Islam voor iedereen

aan roemrijke leven
slavernij en dienstbaarheid

.
absurde gedachte --
God van het heelal zegt
outlaw Zelfverdediging

bloot gewelddadige misdrijven
wordt geacht haatdragende

.
absurde gedachte --
God van het heelal zegt
beslissen om uw ras

gewoon veranderen religies
uw godsdienst is uw ras

USpace
.
Alle echte vrijheid begint met de vrijheid van meningsuiting. Zonder vrijheid van meningsuiting kan er geen echte vrijheid.
.
Filosofie van Liberty Cartoon
.
Help Halt Terrorisme Vandaag!!!
.
:)
.

Dutch Revolution zei

Beste USpace, ik vind het prima dat je onder twee verschillende artikelen precies dezelfde reclameboodschap voor Wilders plaatst, maar het is bepaald niet on-topic.

Overigens ben ik geen voorstander van rechtsvervolging tegen Wilders vanwege zijn uitspraken. Hetzelfde geldt voor Harry van Bommel en sheik Yasin.

Ik ben vóór rechtsvervolging, volgens internationaal recht, van politici die onrechtvaardige oorlogen voor winst steunen. En daar valt, wat mij betreft, ook Wilders onder.